« Prosinac 2020 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Čemu nas uči povijest?
Svrha je nastave povijesti kao i obrazovanja u cjelini pomoći pojedincu da razvije svoje sposobnosti, svoj stvaralački potencijal uključujući i odgovornost za vlastiti život.
Cilj nastave povijesti je usvajanje određene količine znanja, ali ne samo to. Stjecanje etičkih normi,otvorenost za razumijevanje i poštivanje različitih kultura i načina života, razvijanje pozitivnog stava prema kulturnim vrijednostima i svijesti o potrebi očuvanja nacionalno-kulturne baštine kao dijela identiteta hrvatskog naroda, vrijednosti su koje promiče nastava povijesti.
Povijest ne odgovara samo na pitanja: Što? Gdje? Kada ? Povijest odgovara i na pitanje: Zašto? Da bi učenici na to mogli odgovoriti, potrebno je razvijati određene vještine: kritičko mišljenje, samostalno zaključivanje i povezivanje nastavnih sadržaja, rješavanje problema, komunikacijske vještine, stvaranje vrijednosnih sudova.
U usvajanju nastavnih sadržaja uz osnovne izvore znanja koriste se povijesna karta, lenta vremena, kronološke tablice i povijesni izvori. Kroz izborne teme nastoji se učenike potaknuti na istraživački rad, kreativnost, suradnju i međusobno uvažavanje te odgovornost.
U obradi nastavnih sadržaja nastoji se ostvariti suodnos s drugim predmetima, najviše s geografijom, likovnom i glazbenom kulturom, hrvatskim jezikom i vjeronaukom. Povijest treba objektivno tumačiti i vjerodostojno objašnjavati povijesne događaje, dakle nastava treba govoriti povijesne istine.
Učiteljice povijesti
Prvi je zakon povijesti: bojati se reći nešto neistinito, a drugi, ne bojati se reći nešto istinito. |
Ciceron ![]() |