Ciljna skupina
Učenici 1. - 4. razreda, vanjski suradnici
Partneri
Hrvatska mreža školskih knjižničara (HMŠK), Udruga Sklonište dobrote, Čakovec, Udruga Spas, Varaždin, Azil Prijatelji, Čakovec, školski knjižničari i učitelji uključeni u projekt, predstavnici medija.
Namjena projekta
Briga o napuštenim životinjama. Osobni i socijalni razvoj učenika aktivnim uključivanjem u poboljšanje kvalitete života civilnoga društva kroz brigu za napuštene životinje i pomoć udrugama koje brinu o tim životinjama.
Ciljevi projekta
- Razvijanje informacijske pismenosti kroz upoznavanje s problemom napuštenih životinja i izvješćivanjem o njemu.
- Razvijanje kreativnosti uz suradničko rješavanje problema, osmišljavanjem i provedbom jedne aktivnosti mjesečno za pomoć udrugama koje brinu o napuštenim životinjama.
- Zagovaranje aktivnog građanstva u svojoj zajednici kroz prezentiranje rezultata djelovanja.
Aktivnosti i očekivani rezultati (ishodi):
Aktivnosti:
- pokretanje lokalne zajednice za potporu projektu (i tim i učenici)
- upoznavanje odabranih učenika (predstavnici razreda) s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama
- učenici prezentiraju problem napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o tim životinjama drugim učenicima
- učenici sudjeluju u kreativnom natječaju za stvaranje vizualnog identiteta projekta
- upoznavanje s pojedinim životinjama o kojima će se voditi briga na nivou razreda
- stvaranje razrednog identiteta unutar projekta
- učenici zajedno s učiteljima osmišljavaju humanitarne aktivnosti za odabrane životinje/udruge i aktivnosti na promicanju rješavanja problema napuštenih životinja (jedna mačka i jedan pas po razredu)
- provedba osmišljenih aktivnosti
- promocija projekta na nivou RH (tim, učenici, pokrovitelji)
- uključivanje više škola u projekt (tim, pokrovitelji)
Ishodi:
- sva djeca uključene u projekt upoznata s problemom napuštenih životinja i rada udruga koje brinu o njima
- provedena minimalno jedna razredna humanitarna aktivnost mjesečno za određenu životinju/udrugu
- učenici odabrani po vlastitoj volji prezentiraju svoje aktivnosti na rješavanju problema napuštenih životinja na najmanje jednom školskom javnom istupu po tromjesečju
Ostali očekivani ishodi
- Razvijena informacijska pismenost i prezentacijska vještina.
- Razvijena kreativnost i suradnički rad.
- Razvijena osobna, socijalna i građanska kompetencija.
- Veća prepoznatljivost škole, udruge HMŠK i udruga koje brinu o napuštenim životinjama.
- Provedene sve aktivnosti na nivou škola uključenih u projekt.
Način provedbe:
- Pronalaženje partnera (HMŠK, udruge koje brinu o napuštenim životinjama, mediji, zainteresirani gospodarski subjekti) i pokrovitelja.
- Određivanje timova za provedbu projekta i zadataka za postizanje planiranih ciljeva i rezultata.
- Priprema sudionika i njihove aktivnosti.
- Dobivanje potrebnih dozvola za provedbu projekta.
- Provedba planiranih zadataka.
- Praćenje i analiza provedbe.
Troškovnik aktivnosti:
Nastavne materijale osiguravaju udruge za napuštene životinje i škola, sredstva za promociju projekta osiguravaju HMŠK i zainteresirani sponzori. Ostala sredstva osigurava također škola.
Društvena potreba za ovim projektom:
- Projekt je nastao kao odgovor na uočavanje problema s kojima se susreću udruge koje brinu o napuštenim životinjama kao što su nedostatna financijska sredstva i potrepštine, nedostatak volontera za rad sa životinjama, prostornih i drugih uvjeta rada.
- Problem generira nedovoljna educiranost društva vezano uz nekontrolirano razmnožavanje ljubimaca, nedostatak odgovornosti i brige pojedinaca obzirom na nesamostalnost ljubimaca te nedovoljno razvijen volonterski segment civilnog društva u Hrvatskoj.
- Edukacijom djece i pokretanjem na humanitarnu i volontersku aktivnost projekt bi trebao smanjivati navedene probleme.
Plan u slučaju da projekt propadne (minimalna alternativa):
Provedena jednokratna akcija na nivou škole za pomoć lokalnoj udruzi koja brine o napuštenim životinjama.
Vrjednovanje i korištenje rezultata vrjednovanja:
Anketa o stupnju zadovoljstva učenika radom na projektu i rezultatima.
Popraćenost na webu škole i ostalim medijima.
Izvješća udruga koje brinu o napuštenim životinjama.
Izvješća škola o rezultatima provedbe projekta.
Tim za provedbu:
Nada Ban, učiteljica 1.b
Marija Gajski, školska knjižničarka
Učenici 1.b su dva tjedna nakon početka nastave započeli svoju avanturu u projektu „Daj šapi glas“. Svaki im je dan od 21. do 25. rujna čitana jedna priča kako bi ih se uvelo u svijet maca i psića. Nakon čitanja priče razgovaralo se o priči i avanturama koje su u njima opisivane. Zadatak je bio senzibilizirati djecu kroz priče o životinjama.
Detalje pročitajte u opširnije.
21. 9. Slikovnica 'Tim i Tom' priča je o dva živahna psića koji se vole igrati i kroz igru izazivati ostale životinje.
22. 9. 'Dva prijatelja' donosi zabavnu priču o neobičnom prijateljstvu između psa i mačke. Mačić Frfr i Psić Garov su nestašni i razmaženi psići koji zadirkuju druge životinje, rade nered i ljute svoju gazdaricu. Slikovnica opisuje njihove nestašluke
23.9. Frrfr se boji - priča o prijateljstvu psića i mace, duhovita priča je o mladom mačiću Frfru koji je jako prestrašen i koji želi saznati liči li imalo na tigra koji je snažan i opasan i ničega se ne boji.
24. 9. U slikovnici Neposlušni ovčari dvojica nestašnih psića rade razne nepodopštine. Puno ih je dvorište, kuća pa i šuma. Na kraju su primjereno kažnjeni.
25.9. Nizom ovotjednih poticaja zavirili smo u seosko dvorište i „družili“ se s mnogobrojnim životinjama sa spomenutog imanja, njihovom mladunčadi, ali i ponovili i usvojili njihovo glasanje, boju kože i sl. Povezali smo ovaj sat sa satom glazbene kulture u kojem učimo prepoznati glasanje životinja.
[
Povratak |
Ispiši članak |
]